Випробувальний гелікоптер Volocopter, що нагадує великий безпілотник із 18 гвинтами, злетів із пасажиром на борту з аеродрому Понтуаз-Кормей поблизу Парижа, та після нетривалого обльоту території успішно приземлився назад.
Протягом наступних 18 місяців гелікоптер будуть готувати до сертифікації, і у разі успіху — транспорт зможе обслуговувати короткі комерційні рейси у 2024 році, коли в Парижі проходитимуть літні Олімпійські ігри.
Аеротаксі VoloCity є пасажирським мультикоптером з вертикальним зльотом і посадкою (eVTOL), рух якого забезпечують електродвигуни, що працюють на акумуляторах. Загалом VoloCity оснащений 18 електромоторами та пропелерами для зниження рівня шуму. Повітряне судно зможе прийняти на борт двох людей із ручною поклажею та розраховане на польоти на короткі дистанції. Якщо конкретніше, то дрон зможе розвивати швидкість до 110 км/год і перебувати у повітрі до 30 хвилин, чого має бути достатньо для перельотів на відстань до 35 км.
Планується, що двомісний літак зрештою підійматиметься в небо повністю автоматизовано, лише з пасажирами на борту. Утім компанія визнає, що необхідно провести велику роботу з точки зору інфраструктури, інтеграції повітряного простору та сприйняття громадськістю.
Пілот-випробувач Пол Стоун зазначив, що цифрова система польоту та наявність більшої кількості гвинтів значно спрощують політ, в порівнянні з традиційними гелікоптерами.
“У гелікоптері, коли ви переміщуєте один елемент управління, відбувається три речі, і це наче погладжування голови та потирання живота одночасно – така вправа на координацію. У цьому літаку дуже прості елементи керування, тож усі труднощі зникають”, – сказав він.
Валері Пекресс, президент паризького регіону Іль-де-Франс, наголосила, що регіон надав фінансову підтримку стартапу, оскільки хотів, щоб саме тут відбувся перший пасажирський політ літака з вертикальним зльотом і посадкою.
“Розвиток низьковисотної авіації для міської повітряної мобільності — це перспективна пригода”, — сказала вона в заяві.
Заплановані дві авіалінії для такого транспорту: одна між Парижем та Версалем, а точніше між вертолітним майданчиком Іссі-ле-Муліно та аеродромом Сен-Сір-л’Еколь. Інший з’єднає аеропорти Шарль-де-Голль та Ле-Бурже з внутрішнім Парижем, баржею на набережній Сени д’Аустерліц, згідно з джерелом французького сайту Lindependant.
Volocopter веде дорогі перегони з компаніями по всьому світу, включаючи Lilium, Joby Aviation і Airbus, щоб створити перше летюче таксі, сертифіковане регуляторами. Крім VoloCity компанія представила ще кілька версій летючого транспорту.
Зокрема, у 2019 році був представлений вантажний дрон VoloDrone, здатний перевозити вантажі масою до 200 кілограмів на відстань до 40 км. Передбачалось, що апарат зацікавить компанії, які займаються комерційними перевезеннями вантажів (зокрема, терміновими медичними перевезеннями), а також підприємства зі сфери будівництва та сільського господарства.
Ще одна розробка Volocopter представлена у 2021 році — VoloConnect. На відміну від компактного двомісного VoloCity або вантажного VoloDrone, розрахованих на перельоти в межах міста, чотиримісний VoloConnect позиціюється як засіб пересування між містом та передмістям. Це також електричний гелікоптер з вертикальним зльотом та посадкою, який має шість гвинтів на двох пілонах. VoloConnect може розганятись до 250 км/год (крейсерська швидкість – 180 км/год) і долати від одного заряду батарей до 100 км.