З моменту випуску в листопаді минулого року ChatGPT від OpenAI використовувався для написання супровідних листів , створення дитячої книжки та навіть допомоги учням та студентам у підробках їх завдань. Штучний інтелект стрімко розвивається і становить загрозу деяким популярним професіям. Фахівці розповіли, на якій роботі нас може скоро замінити ШІ.
Нещодавнє дослідження Goldman Sachs показало, що генеративні інструменти штучного інтелекту можуть фактично вплинути на 300 мільйонів штатних робочих місць у всьому світі, що призведе до серйозних проблем на ринку праці. Які ж професії на думку експертів скоро можуть зникнути, бо їх роботу виконуватиме штучний інтелект.
Технічні вакансії
Кодувальники, програмісти, інженери програмного забезпечення, веб-розробники, аналітики даних, тощо.
Цілком можливо, що ChatGPT і подібні інструменти ШІ можуть заповнити деякі прогалини в найближчому майбутньому. Це тому, що штучний інтелект, як-от ChatGPT, добре обробляє цифри з відносною точністю і може створювати код швидше, ніж люди, а це означає, що роботу можна виконати з меншою кількістю співробітників.
Робота в ЗМІ
Журналісти, редактори, копірайтери, рекламщики.
ChatGPT і подібні форми штучного інтелекту можуть вплинути на роботу в ЗМІ, включаючи рекламу, технічне написання, журналістику та будь-яку роботу, яка передбачає створення контенту. Це тому, що ШІ здатний читати, писати та добре розуміти текстові дані.
Економіст Пол Кругман сказав у коментарі New York Times, що ChatGPT може виконувати такі завдання, як звітність і написання "ефективніше, ніж люди".
Медіаіндустрія вже починає експериментувати з контентом, створеним штучним інтелектом. Сайт технічних новин CNET використовував інструмент штучного інтелекту, схожий на ChatGPT, для написання десятків статей, хоча видавцю довелося внести низку виправлень, а BuzzFeed використав технологію від виробника ChatGPT для створення вікторин та путівників.
Втім, ці професії включають масу людських суджень та вимагають вміння передбачати бажання читачів і роботодавців, на що ШІ не здатен.
Юридична справа
Подібно до посад у ЗМІ, працівники юридичної індустрії, наприклад помічники юристів, відповідають за споживання великої кількості інформації, синтезування того, що вони дізналися, а потім перетворення його в юридичний запис або висновок. Цю роботу може виконувати ШІ. Але штучний інтелект не зможе повністю автоматизувати ці роботи, оскільки для розуміння того, чого хоче клієнт або роботодавець, потрібна певна міра людського судження.
Маркетологи
ШІ добре аналізує дані та прогнозує результати. Маркетологи відповідають за збір даних, виявлення тенденцій, а потім використання отриманих даних для розробки ефективної маркетингової кампанії або вирішують, де розмістити рекламу. З усіма цими задачами також може впоратися штучний інтелект.
Вчителі
Школярі та студенти вже навчилися використовувати ШІ для підробки завдань вчителів. За словами заступника декана факультету обчислювальної техніки та інформаційних наук Рочестерського технологічного інституту Пенчена Ши, ChatGPT вже може легко викладати заняття.
Хоча в ньому є помилки та неточності з точки зору знань, це можна легко покращити. По суті, вам просто потрібно навчити ChatGPT, - сказав Ши.
Вакансії у сфері фінансів
Штучний інтелект може вплинути на аналітиків маркетингових досліджень, фінансових аналітиків, особистих фінансових консультантів та інші роботи в сфері особистих фінансів, які потребують маніпулювання значними обсягами числових даних. ШІ може визначати тенденції на ринку, висвітлювати, які інвестиції в портфелі приносять кращий і гірший результат, повідомляти все це, а потім використовувати різні форми даних, щоб спрогнозувати кращий інвестиційний напрямок.
Трейдери
ChatGPT може змінити робочі місця в багатьох галузях Уолл-стріт, від торгівлі до інвестиційно-банківської діяльності.
Графічні дизайнери
Штучний інтелект може генерувати зображення за лічені секунди, тим самим знецінюючи роботу графічного дизайнера. Втім є також думки, що ШІ може просто покращити роботу дизайнерів, зробивши її більш якісною.
Бугхалтери
Бухгалтер зазвичай розглядається як стабільна професія, але навіть працівники цієї галузі можуть бути під загрозою, адже штучний інтелект за лічені хвилини здатен обробити та структурувати набагато більше інформації ніж людина.
Агенти з обслуговування клієнтів
Вже дуже багато компаній використовує роботів. Напевно, вам уже доводилося дзвонити або спілкуватися в чаті зі службою підтримки чи послуг і вам відповідав роботи. ChatGPT і пов’язані технології можуть продовжити та покращити цю тенденцію. У 2022 році дослідницька компанія Gartner передбачила, що до 2027 року чат-боти стануть основним каналом обслуговування клієнтів для приблизно 25% компаній.